Direktlänk till inlägg 26 september 2011

När verkligheten spelas på elgitarr

Av nattblogg - 26 september 2011 22:11

George Lindell berättar om en trafikolycka han just varit med om på ett mycket livligt sätt. En bit in i klippet berättar han att föraren är kvar i bilen som ligger vält i bakgrunden. Mycket medryckande klipp  som The Gregory Brothers (songify-gruppen) gjorde en låt av redan innan RayWilliamJohnson hann visa klippet. Sevärt alltihop. 


Men bäst är ändå covern på låten. Det är vackert.

Och lite surrealistiskt, med textningen.

 
 
Ingen bild

A

27 september 2011 00:58

Det finns ju massa covers redan. Eller redan och redan, det här är ju ett sånt fenomen som ändå går över på en vecka, så när annars skulle de komma?

Vocal cover:
http://www.youtube.com/watch?v=xeAHqX0iNp8&NR=1

Roller Disco:
http://www.youtube.com/watch?v=xeAHqX0iNp8&NR=1

Soft:
http://www.youtube.com/watch?v=LQBVgwHAx68&NR=1

Och många fler, men ingen mer som jag kan minnas är bra. Möjligtvis "Schmoyoho - Reality Hits You Hard Bro (Teddy Cover)". Den är på gränsen, men mest inte bra.

 
Ingen bild

A

27 september 2011 02:30

Vocal cover har ju den här adressen:
http://www.youtube.com/watch?v=IZmO8Y9HOog&NR=1

(Inte samma som Roller Disco.)

 
Ingen bild

P

30 september 2011 20:57

Kommenterar du ditt andra jag? *stillsamt undrande*
Mitt generella statement är att jag är emot covers för att de är covers.
Men eftersom du livfullt berättat om tragiken kanske DENNA cover ändå skulle beröra. (Det är ju också svårare att vara emot covers, om man inte smakat originalen)

nattblogg

1 oktober 2011 03:47

Det ska väl tilläggas att ingen verkar ha kommit till skada i trafikolyckan. Det var lokala nyheter och förutom elkablarna som föll ner och mannen som fick sitta i sin bil (i bakgrunden i intervjun) och vänta på att de tog bort kablarna så han kunde komma ut så var nog intervjun det mest dramatiska.

Det är mitt andra jag som lägger ut fler länkar, ja. Kan inte ha för många länkar i bloggen.

När The Gregory Brothers gör en songify-låt så är den på sätt och vis redan en cover. Det har tonsatt Charlie Sheen, Obama och en hel del viral videos. Tyckte den här covern (förutom de lite taffliga första sekunderna) fångade sångens själ. Som en cover ska vara. En annan sång, men ändå samma.

Om jag svamlar för mycket kan det bero på att jag har feber. Skyller på det i alla fall.

Tack för kommentar! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nattblogg - Måndag 4 mars 23:20

Jag drömde att det var fest i något hus. Mitt ex, E-L, gick dit. För hon känner liksom alla. I huset bodde Roger Pontare. Han berättade att han hade arbetat med vind hela livet. Han visade något som hade med vind att göra, något plagg eller liknande...

Av nattblogg - Torsdag 15 feb 19:34

En gång för länge sen, när vi var ihop, så ringde hon och berättade om vad någon hade sagt eller gjort. Jag minns bara att jag svarade: "Människor är idioter." Och hon skrattade befriat.   Jag tänker ofta på det nu. Det jag sa. Och att det ligger...

Av nattblogg - Onsdag 7 feb 14:55

Det finns en sorg i att en vän inte ser en. Att bli sedd och ändå inte sedd.  ...

Av nattblogg - Måndag 5 feb 01:49

Vi gick på "Ett sista race". Det var nästan fullt i salongen. Publiken skrattade och kommenterade. Det var trevligt.   Den var förstås oerhört fånig. Medvetet fånig, men kanske också för att det är enklare.  Rollbesättningen var lysande. Särs...

Av nattblogg - Måndag 22 jan 20:47

Orden. Ord är till för sanningen.  För att säga den, för att måla den, för att den ska få komma fram både direkt och indirekt, för att den ska få lysa upp.    Om bara orden kunde användas så.  Om bara den som talade ville säga det som är sant...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards