Alla inlägg under februari 2011

Av nattblogg - 27 februari 2011 00:29

Jag såg när JD slutade på sjukhuset idag. Hur han drömde om framtiden. Att gifta sig med hon den ljusa, vad hon nu heter (jag vet det egentligen). Och fira jul med Turk och hans familj. Och att deras barn ska gifta sig och få barnbarn.


Han sa för sig själv att någon gång måste drömmar slå in.


Och jag tänkte att det där kommer aldrig att hända.

Och jag tänkte att det där är ju jag.


Så kände jag lite vemod. Eller kanske inte så lite heller.

Och det kändes bra.

Av nattblogg - 19 februari 2011 23:02

Jag för en epost-diskussion med mr Y. Skrev ett brev natten till idag. Det tog ett tag att skriva, dels för att jag har haft annat både att göra och att tänka på och dels för att diskussionen börjar svälla ut och det är en del att tänka på i själva mejlet.


Skönt att få det gjort.

När jag tittade idag hade jag fått fem (!) svar. Ska läsa och svara.


Ska bli skönt att få det gjort.

Av nattblogg - 16 februari 2011 16:31

Om man ställer fel frågor så kanske man inte får fel svar, men man får i alla fall inte rätt svar. Det är enkel matematik.


Fast man kan ju få rätt svar ändå, förstås. Frågan är om man då förstår svaret.

Av nattblogg - 14 februari 2011 01:15

Idag (när jag har sovit) ska jag träffa en kompis. Som är singel. Och äta hamburgare. Hemstekta. Och dricka öl. Oh yeah!


Vi är så konstruktiva som gör något av denna dag, som egentligen inte alls är gjord för oss.

Av nattblogg - 7 februari 2011 04:31

Donald Pleasence var lysande som Himmler. Och de andra är inte så tokiga de heller. :P


Jag har fastnat för ackordbytet i kompet. Där när Robert Duvall är i bild och så på femte slaget byter de ackord. Genialt.


Lalo Schifrin, som tidigare var ett okänt namn för mig, har tydligen komponerat. Han har visst gjort en del annat också, som Mission Impossible-temat.


Det här är verkligen trött-blogg. Alla har väl sett "Örnan har landat" redan. Jag märkte, när jag såg den nyligen, att jag mycket väl kan ha sett den, för två scener mindes jag.


Hursomhelst. Genialt.

Av nattblogg - 7 februari 2011 03:41

Jag ska vara singel hela livet nu.

I alla fall till våren.

Av nattblogg - 5 februari 2011 07:46

Jag börjar bli trött.

Det blev ingen sömn inatt. Däremot en del läsande och skrivande och chattande, med TVn i bakgrunden. Snart slutar mitt pass. Då ska jag gå hem och sova.


Det är skönt att inte ha sovit. När man sover några timmar så är man helt slut när man sen måste gå upp utan att ha sovit ut.


Det är några gubbar som flyger helikopter och visar en stad på TV nu.

Jag är trött.

Av nattblogg - 2 februari 2011 23:25

Hamburgare och öl.

Msna med S.

2 1/2 men.


Bra medicin om man vill bli pigg.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards