Alla inlägg under juni 2016

Av nattblogg - 14 juni 2016 20:37

Jag spelar sällan på Oddset, men när det är fotbolls-VM eller -EM så är det ett bra sätt att göra annars mindre intressanta matcher mer intressanta. 


Jag kommer att tänka på "Dum dummare" och repliken "It's as good as money", när väskan som en gång var full med pengar nu endast innehåller IOU-lappar. Jag stoppar ner min egen "It's as good as money"-lapp, utanför Pressbyrån. (20 kr satsade som ger lite över 900 kr om matcherna går in.)


Österrike-Ungern X

Portugal-Island 1

Chile-Panama 2


Det stod några förslag på hur man kan tippa. Att Österrike kommer att vara överlägsna mot Ungern. Argentina slår Bolivia. Och att Chile lätt kommer att slå Panama. Det ger ganska låga odds. Jag tänker att jag sett Panama spela bra förut, trots att de sällan är favorittippade. Det ger höga odds. Bolivia kan jag däremot inte tro på och Argentina ger väldigt låga odds, så jag väljer en annat säkert tips, att Portugal slår Island. Och Ungern är ju en gammal fotbollsnation. Även om Österrike är bra så kan Ungern klara oavgjort. 


Första matchen spelat nu. Två-noll till Ungern. 

Jag visste ju att de var bra. 

Av nattblogg - 7 juni 2016 00:15

Jag skulle vilja skriva om ingenting och samtidigt uttrycka både sorg och hopp. Och kanske lite ensamhet. Eller trötthet. Något sånt. 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards