Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Synth utan sång

Av nattblogg - 2 maj 2012 03:08


Om det blev en stor katastrof och alla dog och alla instrument förstördes, utom en kille och hans synth, då är jag säker på att han skulle spela den här låten på sin flotte i solnedgången.

 
 
Ingen bild

Juni

3 maj 2012 01:48

:) Coolt.

nattblogg

3 maj 2012 02:40

:)

Man kan fundera på om de som gör tv-spelsmusik lyssnar mycket på hårdrock, eller om det är hårdrockare som spelar mycket tv-spel. Någon koppling måste i alla fall finnas.

 
Ingen bild

Juni

3 maj 2012 12:33

Säkert både och :) Och roligt är att det fortsätter in i moderna dagar, när rockare får vara med som bakgrundsmusik i storspelen. Pratade en gång med en spelare som kände till In Flames just av den anledningen.

nattblogg

3 maj 2012 16:26

Jag har missat den moderna utvecklingen. Däremot minns jag att jag läste om någon som turnerat med Morbid Angel och som menade att de inte var trovärdiga som satanister, eftersom det enda de gjorde var att spela tv-spel i turnébussen hela tiden.

In Flames borde passa som tv-spelsmusik. Kan lätt tänka mig hoppa runt och svinga svärd till Moonshield på Jesters Race-skivan.

 
Ingen bild

Juni

4 maj 2012 00:01

Fast, å andra sidan fick Mr T någon slags egen tv-spelsfigur i moderna dagar också, såg jag på någon reklam. Så det kanske inte gör något att man missar utvecklingen alltid.

Ja. Och jag kan tänka mig att glida runt och trolla ihjäl några i samma spel. Kanske bilda lag?

nattblogg

4 maj 2012 00:49

:)
TV-spel ska spelas i lag. Jag är med.

 
Bluesister

Bluesister

11 maj 2012 22:49

omg vilken benig snubbe!! :D :D

http://bluesister.bloggplatsen.se

nattblogg

12 maj 2012 04:22

Haha, indeed! :)

 
Bluesister

Bluesister

11 maj 2012 22:52

Fy vilken huvudvärk jag fick av att lyssna på detta eländet

http://bluesister.bloggplatsen.se

nattblogg

12 maj 2012 04:32

Originalet är bättre:
http://www.youtube.com/watch?v=TSdrmM9ccJI

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nattblogg - Måndag 4 mars 23:20

Jag drömde att det var fest i något hus. Mitt ex, E-L, gick dit. För hon känner liksom alla. I huset bodde Roger Pontare. Han berättade att han hade arbetat med vind hela livet. Han visade något som hade med vind att göra, något plagg eller liknande...

Av nattblogg - Torsdag 15 feb 19:34

En gång för länge sen, när vi var ihop, så ringde hon och berättade om vad någon hade sagt eller gjort. Jag minns bara att jag svarade: "Människor är idioter." Och hon skrattade befriat.   Jag tänker ofta på det nu. Det jag sa. Och att det ligger...

Av nattblogg - Onsdag 7 feb 14:55

Det finns en sorg i att en vän inte ser en. Att bli sedd och ändå inte sedd.  ...

Av nattblogg - Måndag 5 feb 01:49

Vi gick på "Ett sista race". Det var nästan fullt i salongen. Publiken skrattade och kommenterade. Det var trevligt.   Den var förstås oerhört fånig. Medvetet fånig, men kanske också för att det är enklare.  Rollbesättningen var lysande. Särs...

Av nattblogg - Måndag 22 jan 20:47

Orden. Ord är till för sanningen.  För att säga den, för att måla den, för att den ska få komma fram både direkt och indirekt, för att den ska få lysa upp.    Om bara orden kunde användas så.  Om bara den som talade ville säga det som är sant...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards