Alla inlägg under januari 2011

Av nattblogg - 30 januari 2011 00:18

Ibland tar det en månad eller nåt innan saker sjunker in.

Milli Vanilli. Unga och snygga.

Av nattblogg - 29 januari 2011 04:13

Någonstans därinne finns en vilja till förändring. En konstruktiv vilja. Det är bara att den är långt inne och ger sig inte tillkänna. Svårt för någon att veta om att de har en sådan vilja om de inte känner det själva. 


Men om allt det andra som distraherar (och mer) försvinner, eller i alla fall minskar, så märks viljan. Då kommer ett eget driv.


Jag borde sova.

Man kan i alla fall inte hjälpa någon som skulle kunna få en egen drivkraft, sen. I alla fall inte hjälpa så mycket som man skulle vilja. Och jag är nog fel person i vilket fall.


Men det är svårt att inte fundera ibland.

När man borde sova.

Av nattblogg - 29 januari 2011 03:03

Jag har varit ledig i veckan. Men nu jobbar jag.

Det känns inte som natten till lördag. Det känns som att det ska bli tisdag.


Det måste någon mer som känner som jag.

Av nattblogg - 28 januari 2011 01:35

Har just sett Terminator 4. Den var oväntat bra. Har inte analyserat den ordentligt, men den handlar bland annat om vad det innebär att vara människa. Och den hade väldigt mycket outtalad humor, som knappt märktes. Och en del 80-talskänsla. Men visst måste det vara humor när en Terminator först sköljs i en lavaström och faller ihop, men sedan reser sig (mycket snyggt med all eld som sprutar uppåt och åt sidorna när den reser sig) och sedan blir den istället nedfryst av kall gas? Action och humor ligger nära varandra. Eller, ska göra. Då är action som bäst. (Fråga Buster Keaton.)


Medan jag såg filmen fick jag en del lysande idéer om vad jag ska skriva om. Inte i bloggen, utan utanför. Har just skrivit ner dem på papper. Får se hur det ser ut när de också är utskrivna, inte bara som stolpar utan i färdig text. Idéer är ofta lysande när de är på idéstadiet.


Återkommer eventuellt med en djupare analys av filmen. Arnold var med också. Det är alltid bra, även om det bara var kort.

Av nattblogg - 23 januari 2011 18:34

Jag jobbar ett tag till. Är trött. Just nu skulle jag vilja gå hem, äta en hamburgare och dricka en öl och sen gå och lägga mig.


Jag har ingen öl hemma.

Av nattblogg - 23 januari 2011 01:32

Jag undrar hur många former av moment 22 som finns.

Och hur man bryter dem.


Kanske långsiktighet och förtröstan är en hjälp. Ja, jag tror det.


[Jag vet, det här är inte en blogg. Men det är inte alltid lätt att blogga.]

Av nattblogg - 20 januari 2011 00:35

Min mor sa en gång: "Du ska akta dig för singlar. De är ofta knepiga."

Min mor är en klok kvinna.


Frågan är bara vad som är alternativet.

Av nattblogg - 14 januari 2011 00:38

Tänkte att det skulle blir gott med öl till maten. Varför läser jag inte på baksidan. "Smokebeer". Det är ju inte gott. Men snygg etikett. 


(Hade jag kunnat tyska och läst ordentligt på de lite snirkliga bokstäverna så hade jag ju också vetat att det här är verkligen inte gott. Dricker det sista nu.)

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards