Alla inlägg under april 2012

Av nattblogg - 23 april 2012 02:56

Jag drömde att jag skulle åka in till centrum. Men kom inte iväg. Sen kom ryktet om att något hemskt hade hänt. Vi slog på tvn. Det var en massaker i stan. Folk blev skjutna medan tv rapporterade. Tur att jag inte åkt in.


Det var en konstig dröm.

Tror det var någon månad sen nu, jag hade den. En bra bit innan rättegången började i alla fall. Den obegripliga. 

Av nattblogg - 18 april 2012 01:45

Beställde en bok på Bokbörsen. Det är antikvariat och privatpersoner som har annonser, Bokbörsen är bara en annonsplats. Det är lite olika policy hos olika antikvariat och andra säljare. Om betalning och frakt och sånt.


Min säljare var snabb. Helt ok fraktkostnad. Och så ett litet brev med i boken.

"Betalningen gör till..." och så bank och banknummer, hur man ska ange att man betalat, hur lång tid man har på sig, eventuell dröjsmålsränta och påminnelseavgift och så hot om indrivning, för att sedan avslutas: "Trevlig läsning!" och underskrift. 


Jag har betalat nu. 

Av nattblogg - 11 april 2012 01:58

Mörkret lyser i natten.

Men bara utanför fönstret.

Inomhus lyser ett svagt sken.

Natten är inverterad.

Omvänd. 

Av nattblogg - 10 april 2012 02:51

Attica! Attica! Attica! Attica!

Av nattblogg - 7 april 2012 03:26

Varför är det inte med sömn som med pengar? Om jag skulle ha för lite pengar i morgon så skulle jag nog klara mig rätt bra.

Av nattblogg - 3 april 2012 02:28

Jag tänker mig ibland att människor som har samma yrke är likadana. Poliser är en viss typ, försäljare en annan osv. Det är förstås mitt oreflekterade jag som har den föreställningen, men det är rätt ofta jag inte reflekterar. När jag ser på TV t ex. Då kan jag se personer med olika yrken som verkar vara hemskt olika. Och sen inser jag att de ju alla är skådespelare. 


Gjorde den upplevelsen (igen) för en stund sen. 

Av nattblogg - 1 april 2012 04:18

Jag har en eller två vänner på facebook som jag inte vet vilka de är. Vet inte om det är bra eller dålig statistik, om man jämför. En av dem verkar veta vem jag är. Det är lite irriterande. Jag borde nog veta vem hon är också. Idag fyller hon år. Kanske skulle fråga. På ett diskret sätt. 


Fungerar säkert jättebra.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards