Direktlänk till inlägg 25 januari 2023

Malignant (2021) [Spoilerrecension]

Av nattblogg - 25 januari 2023 21:38

Malignant börjar ganska lovande. Man vet förstås aldrig, men den har potential. I all fall om man tänker bort själva inledningen, när läkare på 90-talet oroar sig för någon form av monster eller människa eller vad han är. Det visar sig.


En kvinna som ser när mord inträffar, som om hon själv vore där. Och sedan visar det sig att morden verkligen har inträffat. Hon ser på TV att ett av de mord hon just bevittnat verkligen har inträffat. Hon ser ett till mord och går till polisen. De övertalas att kolla upp det hon just har sett och de hittar då ett lik av en person som nyss har mördats. 


Sedan spårar allt ur.

Det har redan antytts i början av filmen, men nu kommer betydligt mer än antydningar.


Det visar sig att hon har en ond tvilling i sin hjärna, som tar över hennes kropp. Han sitter i baksidan av huvudet och när han är aktiv så går hon baklänges. Det ser ut lite som i The Ring-filmerna, men ändå inte. 


Den onda tvilligen var från början någon form av parasiterande siamesisk tvilling som opererades bort när hon var 8 eller 9 år. Men lite av hjärnan måste lämnas kvar, för att inte hennes hjärna skulle skadas. 


Jag vet inte hur de tänkte när de gjorde filmen. 

 
 
Ingen bild

Juni

4 mars 2023 00:55

Hej A. Ibland funderar på om jag skulle börja skriva igen. Jag tror att jag hade behövt det. Hade du velat läsa? Jag tror att jag hade behövt någon som ville läsa, bara för att bli hörd, och jag tänkte då på dig. Kanske random men ändå inte. Vissa följs åt, jag följer dig även om det blir med mellanrum. Vill du?
/Petra

nattblogg

27 mars 2023 21:20

Jag kände att jag borde logga in och titta på kommentarer. Det gör jag alldeles för sällan. Väldigt roligt att se dig.

Jag skulle gärna läsa om du börjar skriva igen.
Det skulle jag uppskatta.

 
Juni

Juni

14 juli 2023 02:14

Nu är jag redo

https://junifageln.blogspot.com/

Det är åt skogen med dispositionen av texten.

Välkommen in för nu kör jag text och om du vill får du vara med.

/Petra

För övrigt är snart-tioåringen bra på schack. Hur nu det gick till.

http://div class="separator" style="clear: both; text-ali

nattblogg

14 juli 2023 13:31

Jätteroligt! Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nattblogg - Måndag 4 mars 23:20

Jag drömde att det var fest i något hus. Mitt ex, E-L, gick dit. För hon känner liksom alla. I huset bodde Roger Pontare. Han berättade att han hade arbetat med vind hela livet. Han visade något som hade med vind att göra, något plagg eller liknande...

Av nattblogg - Torsdag 15 feb 19:34

En gång för länge sen, när vi var ihop, så ringde hon och berättade om vad någon hade sagt eller gjort. Jag minns bara att jag svarade: "Människor är idioter." Och hon skrattade befriat.   Jag tänker ofta på det nu. Det jag sa. Och att det ligger...

Av nattblogg - Onsdag 7 feb 14:55

Det finns en sorg i att en vän inte ser en. Att bli sedd och ändå inte sedd.  ...

Av nattblogg - Måndag 5 feb 01:49

Vi gick på "Ett sista race". Det var nästan fullt i salongen. Publiken skrattade och kommenterade. Det var trevligt.   Den var förstås oerhört fånig. Medvetet fånig, men kanske också för att det är enklare.  Rollbesättningen var lysande. Särs...

Av nattblogg - Måndag 22 jan 20:47

Orden. Ord är till för sanningen.  För att säga den, för att måla den, för att den ska få komma fram både direkt och indirekt, för att den ska få lysa upp.    Om bara orden kunde användas så.  Om bara den som talade ville säga det som är sant...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards