Alla inlägg under april 2022

Av nattblogg - 24 april 2022 23:31

Min lokala ICA-butik har äntligen fått in mjuk pepparkaka igen.

Jag har också lagt märke till att det bara står "pepparkaka" på hyllan, inte "mjuk pepparkaka". Det är sammanhanget, att den står vid sockerkaka och tigerkaka, som gör att man förstår vad det är för sorts pepparkaka. 


Nu har jag köpt också på närmaste ICA. 

Jag är ganska nöjd. Jag tror att suget börjar avta. 

Av nattblogg - 16 april 2022 02:18

Idag gick jag igen till ICA som ligger närmast. "Min" butik. Där jag handlar nästan all mat. Och sådana saker. Godis. Toalettpapper.


Men tydligen inte mjuk pepparkaka. Hyllan är fortfarande tom. Eller rättare sagt, den är full med chokladmuffins. Som inte ska vara där. För det står "Mjuk pepparkaka" på hyllkanten. 


Som det är nu så fungerar den mjuka pepparkakan mest som lockvara. 


(Jag skulle i och för sig gå dit ändå. Men i alla fall.)

Av nattblogg - 12 april 2022 20:11

Igår besökte jag en vän. På Willys i närheten fanns mjuk pepparkaka. Det var så god som jag mindes. 

På min lokala ICA har den däremot inte kommit in.


Det är nästan som om den dåliga tillgången på mjuk pepparkaka får mig att fundera på hur jag ska kunna köpa flera i veckan. 

Av nattblogg - 7 april 2022 20:28

Jag hade fått tillbaka pengar på skatten. Så jag passade på att köpa en del saker som jag behövde.

Ett par jeans, ett par hantlar och en spikmatta. Det är sådant jag har behövt köpa länge. För att jag är spänd i överkroppen. Och för att jeans slits. 


Sedan gick jag till ICA. Det var en ung kvinnlig anställd som höll på att plocka bland fikabrödet. Jag frågade henne om hon trodde att de skulle få in mjuk pepparkaka snart. Hon sa att hon trodde att de inte skulle få in den mer. Sen gick hon till hyllan, några meter bort, där det stod "mjuk pepparkaka" och sa att eftersom den inte hade utgått ur sortimentet så skulle de nog få in den snart. 

Jag får hålla utkik, sa jag. 

Sedan köpte jag Brago choklad. Det är ett säkert kort.


Jag är trots allt ganska nöjd med dagens inköp. 

Av nattblogg - 6 april 2022 12:14

Igår kväll gick jag för tredje dagen i rad till min lokala ICA-handlare för att köpa mjuk pepparkaka. De hade fortfarande inte fått in någon ny. Det fanns bara sockerkaka och tigerkaka på hyllorna med mjuka kakor, medan mjuk pepparkaka-hyllan var tom. Eller tom var den inte, för chokladmuffinsarna hade överskridit sin gräns och kommit in också på delen där det skulle vara mjuk pepparkaka. I vilket fall så var det hemskt tråkigt.


Jag köpte brownies istället. Det är svårt att få köpebrownies att ha den rätta konsistensen. När man bakar själv så kan man ta ut dem vid exakt rätt tid (vilket kontrolleras med ett gaffelstick) och sedan efterstelnar de något. Det är en konst att lära sig, men sen är det som att cykla. Det sitter i för livet. Problemet med att baka själv är att det blir för mycket. Erfarenheten säger att man då också riskerar att äta för mycket. 


Därför är det bäst att köpa mjuk pepparkaka. Den har perfekt konsistens när man köper den. Och det är nästan lagom mycket.


Jag ger inte upp. 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards