Alla inlägg under maj 2012

Av nattblogg - 23 maj 2012 18:42

Fråga: Vet du vilken buss du åker på?


Chauffören var i alla fall vänlig och hjälpsam, så jag hann nästan i tid i alla fall.

"Kliv av här och ta nästa buss åt andra hållet. Alla bussar går till stan. Utom 21:an (som jag var på)."

Det sista hade jag redan räknat ut och han såg lite skämtsam ut när han sa det. 


Det ska bli skönt när saker lugnar ner sig. Nästa vecka. 

Av nattblogg - 12 maj 2012 04:45

Tittar upp. Ser att de håller på att bygga ett hus rakt över vägen, mittemot busshållplatsen jag sitter på. Länge sen jag tog bussen härifrån nu. Gjorde det ofta förut, innan jag flyttade.


Egentligen skulle jag ta en annan buss. En som gick för en timme sen. Men det visade sig att den kom fram för en timme sen och sen inte fortsatte. Tidtabeller är inte så svåra att läsa, bara man läser hela vägen.


En och en halv timme kvar till bussen jag får ta istället. Då är batteriet slut.

Hur kunde jag missa att de bygger ett hus tio meter framför mig? 

Av nattblogg - 2 maj 2012 03:08


Om det blev en stor katastrof och alla dog och alla instrument förstördes, utom en kille och hans synth, då är jag säker på att han skulle spela den här låten på sin flotte i solnedgången.

Av nattblogg - 1 maj 2012 04:38

Jag skrev ett inlägg som försvann för att jag hade hunnit bli utloggad och nu går det inte att få tillbaka. 


Första maj och sista april är på sätt och vis varandras motsatser.

Maj är ju vår. Då vet man vad man har. April är aprilväder. Snö och sol och regn och blåst och moln, om vartannat. Sista april fyller kungen år. Första maj är vänsterns högtidsdag. Upp till kamp mot kung och fosterland! Vintern raaasat ut... för iiiinternationalen... 


Vilket dravel det blev istället för mitt riktiga inlägg.

:) 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards