Alla inlägg under augusti 2012

Av nattblogg - 27 augusti 2012 19:43

Det blåste och vågorna gick på sjön. Arton grader i vattnet. Vi grillade korv efter badet. Nu börjar den bästa badsäsongen. Framförallt efter badet brukar det bli allt skönare att komma upp till elden.

Av nattblogg - 23 augusti 2012 20:07

Jag tänkte passa på att trimma skägget medan jag talade i telefon. Jag hade ju hörlurar, så händerna var fria. Det gäller bara att se till att man inte klipper av hörlurarna.


Jag tror inte jag kommer att trimma skägget när jag pratar i telefon igen. Och det är ju bra med två lurar, så om en slutar fungera så har man i alla fall kvar den andra. 

Av nattblogg - 22 augusti 2012 23:50

80-talet har kommit till framtiden.

Det känns inte riktigt verkligt.


Jag undrar lite när allt ska ta slut.

Av nattblogg - 19 augusti 2012 21:27

Jag gick till sjön och badade med min hyresvärd och hans son. Jag tog inte med mig mobilen. Skönt att vara utan när man är ledig. Däremot måste jag ha tagit med mig nycklarna. Vet inte varför. Det är ju inte som att min hyresvärd inte kan låsa upp. När jag kommit hem kunde jag i alla fall inte hitta dem i någon ficka. Eller någon annanstans. De måste ha lämnat badbyxefickan och sjunkit till botten. Någon dag senare gick jag till sjön för att se om de ändå hållits uppe av nyckelringen och drivit i land. Lönlöst.


På personalmötet i tisdags berättade jag att min nyckelbricka låg på botten av en sjö. Och min hyresvärd ska se till att göra en ny kopia har han sagt.


Idag när jag kom hem så fortsatte jag att städa. Det kommer att bli ordning här så småningom. Flyttade lite böcker. Sorterade lite papper. Kastade lite. Under böcker och papper, på nattduksbordet, låg nycklarna.


Det ska bli skönt när det blir ordning. Men det är tydligt att det har sina risker att städa. 

Jag får avväga det hela, riskerna mot fördelarna.

Av nattblogg - 18 augusti 2012 18:29

Jag har fått ont i högerfoten. Det är lite problematiskt när man går mycket. Det går bättre när jag sträcker ut foten, så blodet går runt. Men jag är inte säker på hur jag gjort illa mig. Kanske jag landat på foten utan att först märka att jag inte landade riktigt bra.


Vad jag skulle skriva är att det är en bra dag.

Har jobbat natt men nu är jag ledig. Men det är ju svårt att blogga om sånt som är bra.


Tror foten håller på att bli bättre.

Av nattblogg - 11 augusti 2012 18:59

Jag märker, när jag sätter mig, hur trött jag är.

Jag jobbade ju natt.

Hur ska jag kunna tänka nu? Och producera något. 


Jag som skulle skriva mejl.

"Jag ska bara kolla mejlen." Kul att lyckas för en gångs skull. :P

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards