Alla inlägg den 8 januari 2011

Av nattblogg - 8 januari 2011 23:57

Jag har hört den här historien i olika versioner, men kommer inte riktigt ihåg någon av dem. Fast detaljerna spelar inte så stor roll.


Det var i alla fall en man som fick en häst. "Vad bra!", sa hans vänner. "Vi får se", sa byns vise man (han var rätt dryg, tror jag). Sen ramlade mannen av sin häst. "Vad synd!", sa hans vänner. "Vi får se", sa byns vise man. Sen blev alla inkallade till armén, men mannen var skadad så han blev inte inkallad. "Vilken tur!", sa mannens vänner. "Vi får se", sa byns vise man.


Nu kommer jag inte ihåg mer. 

Vad hände sen? Vi får se.


Sensmoralen är i alla fall att mannen var skadad resten av livet, för att han ramlat av en häst. Man måste vara försiktig.


Och att om jag inte trodde på Gud så skulle jag tro att allt var slump och då skulle jag vara rätt knäckt nu. Och förmodligen göra något dumt.

Av nattblogg - 8 januari 2011 01:29

Det är någon sorts italiensk thriller på TV.

Jag sitter på jobbet. TVn är i bakgrunden. Jag hänger inte med i handlingen. Som vanligt. Men uppskattar beigea jackor, gamla skrivbordslampor och mycket mörker i ljussättningen utan att något blir otydligt. Stämningsskapande musik.


Snart slutar det.

Jag noterade att det börjar en film nu. The Party. Den går också om någon timme. TV4 och TV4+ sänder samma film. Den börjar innan den slutat på andra kanalen. Undrar om de har brist på program. Vad hände med spelprogrammen? 


Nu griper de mannen i beige jacka.

Polissirener. Snart eftertexter. Nu.

Fiolmusik.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards