Alla inlägg under september 2011

Av nattblogg - 12 september 2011 01:58

Gick hem från jobbet med en bok i min hand. När man har ljus från gatlyktorna går det bra rätt bra att läsa. När jag nästan var framme vid den lokala butiken och bara skulle passera övergångsstället kom en moped i hög hastighet från långt håll. Det gick lite väl fort, men jag hann passera utan problem.


Strax därefter hör jag hur det brakar till och sen ligger både moped och mopedist mitt i gatan. Jag tror att han körde in i en bil, men jag såg inte vad som hände. Genast är det tre, fyra personer framme och ser hur han mår och någon ringer med sin mobil. Mopedisten ser ut att vara ok, han reser huvudet lite, men ligger kvar på gatan.


När jag kommer ut från affären igen ligger både mopeden och mopedisten kvar och det har kommit en buss som står och väntar vid övergångsstället, för den kommer inte förbi. Också den förmodade påkörda bilen blockerar framkomligheten. Bussen börjar backa. Det piper när den gör det, som varningsljud.


Jag går runt hörnet och kommer hem. Hör bussens backljud genom fönstret.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards