Direktlänk till inlägg 9 mars 2020

Världens bästa band - lista

Av nattblogg - 9 mars 2020 17:03

1. The Sword

Det låtar ibland lite som Mastodon (t ex på "Warp Riders"), men de är inte lika bra musiker.


2. Opeth

Tröst. (Som Bach, fast ateister.)


3. Mastodon


4. Thin Lizzy

Kommer undan med fuskrim och pop som hårdrock. Egentligen bäst av alla, men Phil Lynott dog ju 1986. 


5. Megadeth

Sången har sin charm. 

 
 
Ingen bild

Petra

13 november 2020 23:54

Undrar om jag dubbelpostar nu, för något hände och allt försvann. Jag skriver om!

Hej. Jag kom att tänka på dig. Det är fint att se att det kommer texter här fortfarande. Det har hänt ett helt liv sedan jag senast skrev själv och jag minns inte var min senaste skrivplats var... Men jag minns din :)

Opeth och Megadeth ligger på min topp 5 också. Sen skulle jag lägga till In Flames (äldre), The Interbeing (bubblare) och den sista får jag nog lov att tänka på för det är många som slåss om den platsen.

nattblogg

22 november 2020 17:30

Vad roligt att se dig. :)

Jo, jag är inne här sporadiskt. Jag ser att du skrev på högtidsdagen som inte många firar (skräckfilm och trisslott ska det vara).

Livet förändras. Bloggen är väl lite terapi.
Jag tror jag minns din senaste bloggplats (om du inte haft någon efter det som jag inte känner till).

Det finns många som borde vara med på top 5. Jag får kolla upp The Interbeing.

 
Ingen bild

Petra

27 november 2020 00:03

Jag har varit in och kollat om du skulle kommentera. Om du lever kvar. Jag blir glad nu!

Medan kulspetspennan sover vaknar jag. Kanske någon annanstans, jag har inte bestämt mig. Men jag vill att du ska följa med. Du får veta.

Jag har så mycket musik att visa :)

nattblogg

29 november 2020 03:03

Tack! Jag följer gärna med.

Jag tyckte mycket om dina texter. (Ingen press.)

 
Ingen bild

Frida

2 september 2022 22:24

Hej!

Tack för att du länkade mig hit.
Roligt att få följa dig även här. Kanske inspirerar du mig till att så småningom starta upp en egen blogg. Får se om jag lyckas komma på något intressant att skriva om... 🙂

nattblogg

3 september 2022 13:28

Roligt att du läser och kommenterar. :)

Det skulle vara roligt att läsa om du startar en blogg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nattblogg - Måndag 4 mars 23:20

Jag drömde att det var fest i något hus. Mitt ex, E-L, gick dit. För hon känner liksom alla. I huset bodde Roger Pontare. Han berättade att han hade arbetat med vind hela livet. Han visade något som hade med vind att göra, något plagg eller liknande...

Av nattblogg - Torsdag 15 feb 19:34

En gång för länge sen, när vi var ihop, så ringde hon och berättade om vad någon hade sagt eller gjort. Jag minns bara att jag svarade: "Människor är idioter." Och hon skrattade befriat.   Jag tänker ofta på det nu. Det jag sa. Och att det ligger...

Av nattblogg - Onsdag 7 feb 14:55

Det finns en sorg i att en vän inte ser en. Att bli sedd och ändå inte sedd.  ...

Av nattblogg - Måndag 5 feb 01:49

Vi gick på "Ett sista race". Det var nästan fullt i salongen. Publiken skrattade och kommenterade. Det var trevligt.   Den var förstås oerhört fånig. Medvetet fånig, men kanske också för att det är enklare.  Rollbesättningen var lysande. Särs...

Av nattblogg - Måndag 22 jan 20:47

Orden. Ord är till för sanningen.  För att säga den, för att måla den, för att den ska få komma fram både direkt och indirekt, för att den ska få lysa upp.    Om bara orden kunde användas så.  Om bara den som talade ville säga det som är sant...

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards