Alla inlägg den 25 mars 2011

Av nattblogg - 25 mars 2011 20:49

Jag väcktes av ett sms från internetbokhandeln i morse. De hade skickat mina böcker om mormonerna.


Jag har inte berättat om mormonerna. Jag träffade två unga män för några veckor sen som frågade vad jag trodde om dopet och andra saker. Och jag berättade. Och så berättade de om Joseph Smith och sånt. Och jag tänkte att det kunde ju vara kul att prata med dem. Så jag gav dem en katekes och mitt telefonnummer.


Det var mormonsystrar som pratade med mig sen. De berättade om Joseph Smith. Och jag tyckte att allt var så far out att jag visste inte var man ska börja. Indianerna härstammar från Israels stammar, som emigrerade till Nordamerika. Och det kom fram 1820, tillsammans med en massa annan viktig information. Som gått förlorad efter de första apostlarna. Fast inget saknades ändå i Bibeln... Det var lite svårt att veta vad man skulle fråga. Och svårt att få svar också.


Så jag beställde böcker om mormonerna förra helgen. För man måste ju veta lite om man ska kunna fråga. 


I måndags sa jag till mormonerna att jag inte hade tid att prata med dem mer. Det var skönt. Det var ändå ett stressmoment. 


Böckerna kommer nog på måndag. 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards