Alla inlägg den 7 december 2020

Av nattblogg - 7 december 2020 22:14

Jag är alldeles för sen. Snart avgår han. Ja, om inte valfusket visar sig vara oerhört omfattande. Vilket jag har några vänner som hoppas på. Men det är inte dem jag ska skriva om, för de har sin egen inriktning. 


Jag tänker på mer jordnära människor. Som jag själv. Jag har någon form av hatkärlek till Trump. Han är vulgär. Han har bedrövlig kvinnosyn. Han har säkert tjänat pengar på ett ohederligt sätt. Sannolikheten finns där. 


Saken är den att andra sidan ofta är likadan. Men under ytan. Och de lever på sin "godhet". För vissa av oss blir det olidligt.


Trump har en bedrövlig kvinnosyn. Det finns trovärdiga uppgifter om att Biden har begått övergrepp. Men det Biden gör uppmärksammas inte av media. 


Trump har säkert varit ohederlig både en och två gånger. Biden är av allt att döma korrupt. Han talar själv i ett klipp om hur han mer eller mindre utpressade Ukraina att avsätta en åklagare, annars skulle de inte få de pengar de annars skulle få. 


Trump säger vad folk vill höra, men i sådana frågor där han faktiskt själv verkar dela deras uppfattning. 

Trump är uppenbar. Hans brister finns redan i ljuset. Det är ingen konst att kritisera honom. Det är därför det blir så tröttsamt. 


Jag är på sätt och vis mest besvärad av Trump. Han verkar ha varit det bästa alternativet. Men han är svår att försvara. Han är ju olämplig som representant för ett land. 

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards