Alla inlägg den 16 december 2020

Av nattblogg - 16 december 2020 23:32

Jag hörde ett radioprogram där de tyckte att Weezer var bättre innan de släppte "Teenage dirtbag". Jag kanske är hård, men jag tycker att det är dålig journalistik att blanda ihop Weezer med Wheatus. 


Själv trodde jag dock att Weezer var ett norrländskt band. De lät som det när de sjöng om Buddy Holly. Kanske var det att namnet påminde lite om Jumper (som i och för sig inte heller kom från Norrland, men i alla fall från Sverige). 


Men min teori nu är att Weezer och Jakob Hellman har mycket gemensamt. Att jag påverkades av det. Han är ju faktiskt från Norrland. Jakob Hellman sa någonstans att hans sånger handlar om att pojke inte får flicka, men är outgrundligt glad ändå. Weezer har lite andra nyanser, men olycklig kärlek kopplat till optimism är ändå ganska överlappande Jakob Hellmans tema. 


När jag hör "När jag går in nånstans och känner mig utanför" av Jakob Hellman så är musiken också ganska Weezer, utan att kännas lånad. Eller vad säger ni?


Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards