Alla inlägg den 5 juli 2011

Av nattblogg - 5 juli 2011 00:56
Baby-bi Orloff vaktar transformatorstationen, där två transformationer skall ske
Baby-bi Clothilde har satts på diet av mamma mig för att förberedas till människolivet

zzzZAPP zzzZZZZZZzzzaaaPPppppp ZAP ZAP ZAP


--------------------------------------------------------------------
Tack igen till Biet som skrivit också denna gästblogg!
Av nattblogg - 5 juli 2011 00:44

Jag vaknade en natt av en underlig känsla. Det var alltså inget billarm som av misstag (eller inte misstag) hade triggats igång, eller en sommarnattsinsekt som blivit för närgånget mitt kallsvettiga kött. Det var ett obehagligt tryck i huvudet och en stark visshet att jag måste gå någonstans. Och det genast.


Sömndrucket gick jag mot ytterdörren, låste upp, brydde mig inte om skor eller att jag var iklädd endast nattlinne. Jag kunde inte säga om det var kallt eller varmt ute, jag hade bara ett mål. Längan med lägenheter där jag bodde, hade en stor äng en bit bort, bakom sig. Dit gick jag. Redan på håll såg jag den, och jag började sömndrucket le. Transformatorstationen.


Mina vanliga "every-day-thoughts", ersattes nu av ett helt nytt språk i huvudet. Långa tallängder, elliptiska banor av kontrollstationer. Det behövdes ingen nyckel, dörren dit in stod öppen. Jag kände hur jag höll hårt under min buk som plötsligt tycktes ömsom domna ömsom värka. Sista biten fram till stolen höll jag mig knappt upprätt. När jag väl sjönk ner femfaldigades generatorns eget elektriska surr, med hjälp av en hel svärm getingar som flög in till mig.







---------------------------------------------------------------------------------------------- 

Tack till Biet för detta gästbloggsinlägg!

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards