Alla inlägg den 10 juli 2011

Av nattblogg - 10 juli 2011 02:16

Upptäckte när jag jobbade natt i onsdags att Kanal 5 sänder "Cracker". Har mycket vaga minnen från den serien. Men det är något bekant över den geniale psykologen som kedjeröker och spelmissbrukar. Jag funderar över om jag redan på 90-talet, när serien ursprungligen gick, undrade om det verkligen var nödvändigt med dessa kontraster.


Avsnittet är i alla fall medryckande. En man med minnesförlust grips för hemska mord. Det är något vagt bekant över mannen också. Kanske har jag sett honom i något annat program, eller så påminner han bara om någon. Hursomhelst, de lite hårdhänta poliserna försöker skrämma honom och ifrågasätter hans minnesförlust. Det gör också vår geniale psykolog, Fitz. Jag börjar fundera på om han kanske ändå är oskyldig. Och hur saker och ting i så fall hänger ihop.


Programmet tar slut utan någon upplösning. 

Nästa vecka har jag semester och ingen TV. Det är lika bra, för annars hade jag nog glömt att se programmet.

Presentation

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards